Finally! Som jag har längtat efter detta! Idag hittade jag Everyday Minerals i en svensk webbshop. Äntligen kan man beställa deras fantastiska produkter och slippa betala tullavgifter och sånt som det blir när man beställer från EM:s amerikanska webbshop. HÄR hittar du deras produkter, i en svensk webbshop som heter Brallis.se.
Ni kan även hitta Everydar Minerals i Sverige hos Beautyminerals.se (som verkar vara deras officiella svenska återförsäljare) eller hos Nelly.com. Här är dock produkterna lite dyrare än hos brallis.se, men det kan ju vara bra att känna till ifall man t ex ändå ska handla nåt annat hos Nelly, så kan man köpa EM-grejerna där och slipper betala extra frakt. När jag själv beställde så köpte jag senast från Brallis.se och det funkade kanon för mig. Grejerna levererades snabbt utan problem på 2 dagar och det var billigt.

Jag älskar Everyday Minerals foundations, och även deras andra produkter. De har till skillnad från de flesta andra mineralsminkföretagen inte bara en typ av foundation, utan 4 olika som passar olika hudtyper (semi matte, matte, original glo och intensive). Jag har provat alla fyra. Butiken Brallis verkar dock bara ha de två förstnämnda varianterna, alltså Semi Matte som passar alla hudtyper och ger ett silkeslent resultat med lite lite glans (på ett snyggt sätt), och Matte som passar blandhy bra för den eleminerar glans och ger ett helt matt resultat. De här två sorterna är som tur är mina favoriter för jag tycker att Intensive (som är till för oljig hy) är alldeles för tjock och täckande och är svårt att få till ett naturligt resultat med. Och Original glo (till torr hy) är väl ganska trevlig när man vill se snyggt glansig ut, men den är tunn och täcker dåligt och är för glansig tycker jag.

En annan grej jag gillar med EM är att de har väldigt många färgnyanser, så det går att hitta en som passar en perfekt. Dock är det lite svårt att veta vilken man ska välja eftersom de säljs online och man inte kan prova i en markbutik. Som tur är erbjuder även den här svenska webbshopen (precis som EM:s egna USA-sida) prover som man kan köpa för 9 kr styck. Då kan man ta några stycken som man tror är bra och testa hemma. Då kan man även se hur färgen ser ut ordentligt utomhus vilket kan vara bra.
Jag ska banne mig ta och beställa nu på en gång. Det var något år sedan jag använde Everyday minerals, eftersom jag tyckte det blev dyrt och krångligt att beställa från USA, så jag har kört med Lily Lolo istället nu senast. Visst är den ganska bra, och de har fina ljusa färger som passar mig, MEN jag får inte alls ett lika bra resultat på själva täckningen och finishen. Den är för torr och kakig, speciellt på vintern. Jag tycker däremot att Lily Lolo är bättre än ID bare minerals, men Everyday minerals slår dom alla med hästlängder. Dessutom är de sjukt billiga. 9 kr för ett prov, 139 kr för en hel burk som räcker nästan ett år för mig vid daglig användning. Att jämföra med Id som kostar ca 300 kr. Själva burken är dessutom väldigt bra, man kan skjuta det dubbla locket som är över de små hålen åt sidan så man smidigt kan skaka ut den mängd man behöver utan att spilla någonting. Lily Lolos burk är inte alls lika bra, det finns inget lock över de små hålen, bara ett skruvlock för hela burken, så det ramlar ut jättemycket i hela burken om man är ute och reser eller skakar den för mycket. Sen är det också jättesvårt att skaka ut pulvret när det börjar ta slut och bara är lite kvar i bottnen. Everyday minerals är perfekt på alla sätt och vis för mig. 100% naturligt och vårdande, snyggt, praktiskt, prisvärt och bäst🙂