Det här är en produktrecension av Lemony Flutter cuticle butter(nagelbandskräm) från Lush. Jag köpte den för jag ville ha en riktigt tjock kräm som är som en blandning mellan ett vax och en kräm. Den är alltså väldigt dryg i konsistensen och kan användas till nagelbanden, naglarna, torra hudpartier (hälar, armbågar och händer) och även som läppbalsam och i hårtopparna när de ser risiga ut, så slätar krämen ut det.

Ingredienserna är för det första bra. Krämen innehåller: citroninfusion, sheasmör, bivax, lanolin, sojaolja, kallpressad avokadoolja, kallpressad linfröolja, mangosmör, kokosolja, castorolja, parfym, kallpressad vetegroddsolja, citronolja, lavendelolja, tagetesolja, kamomillolja, gardeniaextrakt, methylparaben, propylparaben.

Det enda negativa här är väl de två sista. Men de två parabenerna är ganska milda varianter av parabener så jag tycker att det ändå är acceptabelt. Parabenerna används som konserveringsmedel och utan dem skulle inte den här krämen ha så lång hållbarhet, den har just nu en hållbarhet på ca 16 månader vilket är lite väl mycket, men den är ju väldigt dryg och jag har haft den sedan september och det är rätt mycket kvar i burken fast jag använder den dagligen så det är nog bra att den har lång hållbarhet. En bra grej med lush är att de även tar hänsyn till miljön med sina förpackningar och allt är gjort av återvunnet material. Den här krämen är förpackad i en smidig liten matt svart plastburk (av 100% återvunnen plast) och den får lätt plats i en liten handväska.

Krämen luktar gott av citron och ger huden man smörjt in en mjuk känsla och den blir lite glansig på ett snyggt sätt. Till och med naglarna blir långvarigt glansiga och fina. Jag tror citronen gör att den bleker lite för naglarna verkar lite ljusare när man har använt den. Det tar nån minut innan den sjunker in ordentligt men resultatet varar jättelänge så det är det värt.
Jag gillar den! Den var inte så dyr med tanke på att den har räckt så länge och har fina ingredienser.

Betyg: 9/10
Pris: 99 kr / 50 g.
(Billigare om du köper från England, £ 5.95)